ZAPIEKANKA z TOPINAMBURA

ZAPIEKANKA z TOPINAMBURA

(Przepis na dwie porcje, kokilki o średnicy 13 cm i wysokości 5)

Dla wszystkich tych, którzy na diecie tęsknią za ziemniakami.

MASA „ZIEMNIACZANA” od Koko’s fitcatering

– topinambur 250 gram

– korzeń selera 250 gram

– łyżka śmietanki kokosowej

– 1 żółtko i dwa białka

– ząbek czosnku

– rozmaryn

– sól i pieprz

 

NADZIENIE:

– szpinak świeży 150 gram

– udziec indyczy ok 300 gram

– przecier pomidorowy (passata)- 250 gram

– mała cebula czerwona

– ząbek czosnku

– pietruszka

– chilli, sól i pieprz

– 1 łyżka oleju kokosowego lub masła klarowanego

KROK 1: Cebulę, chilli i czosnek podsmażyć na łyżce oleju. Dodać pokrojone w mała kosteczkę udo indyka i smażyć do zrumienienia. Następnie zalać passatą pomidorową i dusić do miękkości. Sos powinien się znacznie zredukować, by zapiekanka nie rozmiękła. Gotowy gęsty sos ściągnąć z ognia, dodać pietruszkę i wymieszać. Przyprawić do smaku solą i pieprzem.

KROK 2: Szpinak wrzucić do garnka, dodać łyżkę wody. Dusić przez około 1-2 minut.

KROK 3: Topinambur i seler ugotować do miękkości, a następnie wystudzić. Pamiętajmy, że gotowanie warzyw korzeniowych rozpoczynamy w zimnej wodzie. Do blendera wrzucamy warzywa, jajko, czosnek, rozmaryn i śmietankę kokosową. Solimy i pieprzymy do smaku. Blendujemy na gładką masę, którą można nakładać do kokilki łyżką lub przełożyć do rękawa cukierniczego.

KROK 4: Kokilkę wykładamy folią i smarujemy spód olejem.  Następnie robimy warstwy: centymetrowa warstwa masy jarzynowej, połowa masy mięsnej, warstwa szpinak-owa, centymetrowa warstwa masy jarzynowej, warstwa mięsna i na koniec przykrywamy pozostałą masą jarzynową. Tak naprawdę układanie warstw zależy od Was, trzeba jednak pamiętać, że ostatnia warstwa powinna być selerowo-topinamburowa

KROK 5: Wkładamy wszystko do piekarnika nagrzanego do 200 stopni celsjusza i pieczemy 30-40 minut.

Zamów